четвер, 31 жовтня 2019 р.

ВІРШОВАНІ КОМПЛЕКСИ ФІЗКУЛЬТХВИЛИНОК (РУХАНОК)

        для учнів загальноосвітніх навчальних закладів

    Комплекс № 1 (для учнів 1 – 4х  класів).
Виконується стоячи біля парти і супроводжується віршованим текстом.
   Угорі нам сонце світить,    (Руки на поясі, потім вгору, потягнутись)
   На галяві квітнуть квіти.     (Напівприсідання, прямі руки розвести
                                                                                                   в сторони)
   Пташка в вишині пурхає,    (Підняти руки вгору, потрясти кистями  
                                                                                                               рук) 
  В лісі гриб з землі зростає.                (Присісти, потрясти кистями рук)
  Як це все ми називаєм?      (Руки на голову, відвести плечі,                     
  Хто про все навколо дбає?    зімкнути лопатки, затримати на 3-5 сек.)
  З відповіддю всі ми згодні      (Руки на пояс, нагнутися вперед-назад)
  Ми живем серед природи!       (Руки на пояс, повороти тулуба вліво-
                                                                                                        вправо).
Комплекс № 2 (для учнів 1 – 4х  класів).
Виконується стоячи біля парти і супроводжується віршованим текстом.
Буратіно підтягнувся    (Руки через сторони вгору, піднятися на
                                                                                                    носки)
    Раз нагнувся, два нагнувся,  (Нахили тулуба вліво-вправо, руки
                                                                                                      вгорі)
    Руки в сторони розвів,                (Руки в сторони)
    Мабуть, ключик загубив.                (Кисті рук до плечей)
   А щоб ключик відшукати,                (Повороти тулуба вліво-вправо)
   Треба нам навшпиньки стати.                (Піднятися на носки)

 Комплекс № 3 (для учнів 4 – 6х  класів).
Виконується стоячи біля парти і супроводжується віршованим текстом.
По порядку шикуйтеся в ряд!    (4 кроки на місці на носках)
На зарядку                          (Руки вперед, два згинання і розгинання пальців рук)
 всі підряд!                    ( Руки в сторони, два згинання і розгинання пальців рук)
Ми ростемо сміливими,  (Руки вперед, вгору, на пояс)
На сонці загорілими.   (Нахили голови вперед, назад, вліво, вправо)
Ноги наші швидкі,            (Присід, хлопок в долоні перед собою)
Вистріли наші меткі.      (Встати, руки через сторони вгору, хлопок
                                                в долоні  над головою)                   -
Міцні наші мускули,        (Руки в сторони, зігнути до плечей, пальці в кулак)
І очі не тусклі.                (Кисті до очей, зігнути пальці – дивитися в" бінокля")
По порядку шикуйтеся в ряд! (8 кроків на місці
На зарядку всі підряд!                                 на носках).

Комплекс № 4 (для учнів 4 – 6х  класів).
Виконується стоячи біля парти і супроводжується віршованим текстом.
     Руки вбік, угору, вниз,                (Руки  в сторони, вгору, вниз)
     Раз, два, три – не помились.     (Руки вниз, в сторони, вгору, 
                                                                               в сторони, вниз)
     Ми в долоні хлоп-хлоп-хлоп,      (Три хлопки в долоні)
     А ногами топ-топ-топ..           (Тричі тупнути ногами)
     Мов годинник, всі отак:            (Руки на пояс)
     Тік-так, тік-так.                       (Повороти тулуба вліво-вправо)
     Раз нахились, два нахились.       (Нахили тулуба вперед-назад)
     Чітко виконуй і не барись!        (Нахили тулуба вліво-вправо)

Комплекс № 5 (для учнів 6 – 7х  класів).
Виконується стоячи біля парти і супроводжується віршованим текстом.
Сонце спортом зайнялося.     (Руки вгору, потягнутись)
М’яч вхопило й подалося        (Імітація ударів руками по м’ячу)
У футбол в хмаринки грати,     (Стрибки на місці, руки на поясі)
Щоб спортивну форму мати.(Руки на поясі, повороти тулуба вліво,  вправо)
По м’ячеві лупцювало,            (Руки за спину пальці в "замок")
Ноги вгору піднімало –           (Почергове піднімання
Праву, ліву, ліву, праву,                                      колін до грудей)
Ще руками помахало.             (Руки вперед, "ножиці" руками)
Потім тричі присідало,         (Присідання)
І на місці пострибало.            (Стрибки на двох ногах)
І так личком розпашіло,         (Руки вгору)
Що навколо посвітліло.          (Руки через сторони опустити вниз, плечі  розслабити).

Комплекс № 6 (для учнів 7 – 8х  класів).
Виконується стоячи біля парти і супроводжується віршованим текстом.
Один мудрий капітан                   (Руки на поясі)
По погоді складав план.                (Повороти тулуба вліво-вправо)
Пальця вгору він підняв,                (Руки вгору пальці в "замок" долонями  до верху)
Головою похитав.                          (Нахили голови вліво-вправо)
Ще в бінокля подивився,                (Кисті до очей, зігнути пальці – ніби в "бінокля")
На погоду посварився.                      (Руки на поясі, нахили тулуба вперед, назад, вліво, вправо)
Бік рукою ще підпер.                      (Руки на поясі)
Носа в задумі потер,                     (Нахили голови вперед-назад)
Ще наліво подивився,                     (Нахили голови вліво-вправо)
Знову вправно посварився.             (Руки на поясі, нахили тулуба вліво, вправо)
Потім вийшов на місток,             (Крокування на місці, руки за
                                                             спину пальці в  "замок")
Свиснув хвастовито у свисток.    (Кисті рук до плечей, голову назад, підборіддя  до верху)
І промовив: "Зюйд і Вест"             (Руки на пояс)
Руки в боки і… враз щез.               (Руки прямі в сторони).

 Комплекс № 7 (для учнів 5 – 7х  класів).
Виконується стоячи біля парти і супроводжується віршованим текстом.                                               
    Перед початком  виконання  фізкультхвилинки, повідомити учням, що при промовлянні учителем слова «ялинка» - учні утворюють над своєю головою ялинку – великі пальці обох долонь  разом, при промовлянні слова «зайчик» - показують руки зігнуті в ліктях перед грудьми, долоні розслаблено звисають вниз, слова «вовк» показують вуха вовка – дві долоні з випрямленими пальцями рук до голови, слова «ведмеді» - пальцями обох рук утворити на голові вуха ведмедя, «лисиці» -  правою рукою показують хвіст, «розбійниці синиці» - тупання на місці по колу за годинниковою стрілкою.
 Раз, я взувся в чобітки,   (Руки на пояс; підняти ліву ногу, зігнуту в
                                        коліні; підняти праву ногу, зігнуту в коліні)
    Одягнувся в кожушинку. (Підняти руки через сторони вгору,
                                                                                              опустити вниз)
    Сам запрігся в саночки   (Руки вперед-вгору і назад у стійку плавця)
     І поїхав по ялинку.          (Руки над головою, утворюють ялинку)
     Ледве я зрубати встиг, (Права рука вгору, в кулак, ліва внизу.
                                                          Відведення рук на рахунок 1-2, 3-4)
     Ледве став ялинку брати  (Руки над головою, утворюють ялинку)
    А на мене зайчик стриб,     (Руки зігнуті в ліктях перед грудьми.
                                                          долоні розслаблено звисають вниз)
    Став ялинку відбирати.    (Руки над головою, утворюють ялинку)
    Я туди, а він сюди -  (Руки на пояс, нахил тулуба вліво - вправо)
    Не віддам кричить, нізащо!  (Руки на поясі, повороти голови вліво-
                                                                                                            вправо)
    Ти ялинку посади, (Руки над головою, утворюють ялинку)
    А тоді рубай ледащо!  (Права рука вгору, в кулак, ліва внизу.
    Порубаєте ліси,                  Відведення рук на рахунок 1-2, 3-4)
    Ніде буде і сховатись!   (Присісти, згрупуватися в присіді).
    А у лісі скрізь вовки,  (Показати вуха вовка – дві долоні з випрямле-
                                    ними пальцями рук до голови, долонями вперед)
   І ведмеді, і лисиці       (Показати вуха ведмедя – розставленими
                              пальцями обох рук утворити на голові вуха ведмедя;
                                   показати хвіст лисиці - правою рукою до сідниць
                                     приставити долоню правої руки.)
   І розбійниці-синиці.      (Тупання на місці по колу, обертаючись за
                                                                         годинниковою стрілкою)
   Страшно стало, ой пусти!    (Руки «в замок», за голову)
   Не держи мене за поли,    (Нахил тулуба вліво, ліва рука їде по
                                                                   стегну вниз, те саме вправо) 
   Бідний зайчику прости,    (Руки зігнуті в ліктях перед грудьми.
                                               долоні розслаблено звисають вниз; нахил
                                               голови вперед)
    Я не буду більш ніколи!          (Повороти голови вліво-вправо)   
   Низько-низько я вклонивсь,    (Нахил тулуба вперед, пальцями  
                                                                  дістати носочків ніг)   
   А ще нижче скинув шапку,     (Присід, руки вперед)
   Зайчик весело всміхнувсь        (Посмішка учнів)
   І подав сіреньку лапку.            (Руки зігнуті в ліктях, пальці «в замок» 
                                                                                       перед грудьми).

Автор: Чиж В.В. 

Немає коментарів:

Дописати коментар