четвер, 4 січня 2018 р.

Методика навчання основ техніки баскетболу

1. Як правильно тримати м’яч
(пояснити, показати, виконати, виправити помилки)
Тримати м’яч слід обома руками з широко розчепіреними пальцями, що охоплюють його з усіх боків. Необхідно звернути увагу на те, що м’яч утримують подушечками пальців, він не має торкатися поверхні долонь. Великі пальці знаходяться на задній поверхні м’яча.

2. Ознайомлення з основною стійкою баскетболіста положення, що дає можливість контролювати рівновагу.
Спочатку ноги слід поставити разом на лінії, потім зробити крок лівою в сторону на ширину плечей і прибрати ногу за лінію, носок розвернути зовні. Необхідно начебто сісти на стілець, голову і спину тримати прямо, ноги глибоко зігнути в колінах. Руки зігнуті в ліктях і приготовлені для ловіння м’яча. Ніс, підборіддя та живіт знаходяться на одній лінії.
3. Ознайомлення з технікою ведення м’яча (дриблінг) важливого елементу техніки баскетболу, що дає змогу гравцеві, який володіє м’ячем, не порушуючи баскетбольних правил, виходити на зручну для атаки позицію, наближатися до кошика суперника та кидати м’яч.
Слід звернути увагу на те, що ведення здійснюють поштовхами м’яча в підлогу пружинистими рухами пальців (працюють подушечки, а не долоні).

4. Важливими елементами техніки є
 ловіння та передачі м’яча.
Найпростіше піймати м’яч, що летить назустріч гравцеві на рівні грудей. Для цього потрібно зробити до м’яча короткий крок будь-якою ногою, витягнути вперед прямі і ненапружені руки з широко розчепіреними пальцями. Великі пальці спрямовані один до одного на відстані 3-5 см. Під час дотику м’яча до пальців руки злегка згинаються, амортизуючим рухом наближаючи м’яч до грудей.
     Аналогічно ловлять м’яч, що високо летить. Різниця лише в тому, що амортизуючий рух, що гасить швидкість польоту м’яча, виконують зверху- попереду.
     Ловіння м’яча, що летить праворуч або ліворуч, виконують на одну руку. Для цього руку з широко розчепіреними пальцями витягують у бік м’яча і під час зіткнення з ним починають амортизувальний рух й одночасне захоплення м’яча з подальшим підтягуванням і захватом його другою рукою. Після цього м’яч переводять у положення,що є зручним для виконання передачі або кидка.
Найчастіше виконують передачу м’яча двома руками від грудей. Вона надійна і точна. У вихідному положенні м’яч утримують обома руками, він добре захищений від суперника. Цю передачу можна виконувати стоячи на місці або в русі.
Передачу однією рукою від плеча застосовують, коли м’яч необхідно передати швидко або далеко. Якщо її виконувати правою рукою, то кисть має перебувати зверху на м’ячі, а ліва рука – збоку. Лікоть на одній лінії зі стегном, крок уперед, хльост кистю, випрямити руку в ліктьовому суглобі. Так само навчають передачі лівою рукою.     Ліворуч необхідно віддавати передачу лівою рукою, а                праворуч – правою рукою.
    Передачу м’яча з відскоком від майданчика однією або двома руками використовують тоді, коли суперник набагато вищий від гравця, який володіє м’ячем і щоб перекинути м’яч, виконавши передачу використовують саме ці передачі. Основні умови навчання цим передачам: поштовх м’яча має відбуватися ближче до адресата передачі та як найдалі від гравця, який передає м’яч.
   5. Важливо навчити учнів вміло виконувати зупинки та повороти, що дають змогу не втратити м’яч під час зустрічі з суперником, який грає агресивно, дають можливість оцінити ситуацію та обрати найкращий варіант для передачі м’яча.
  Зупинки виконують двома кроками  або приземленням на обидві ноги водночас.
   Повороти на будь-якій нозі  виконують після зупинки стрибком, а після зупинки двома кроками виконують повороти лише на основній нозі (це та нога, яка поставлена на майданчик першою).
   Метою пересування  гравця на майданчику є кидки в кошик суперника, адже результат гри залежить від влучності кидків.
6.   Тому важливо навчити учнів правильної техніки кидків.
      Під час виконання кидків усі рухи мають бути плавними та ритмічними.
   М’яч контролюють кінчиками пальців, а не долонею.
   М’яч кидають зі зворотним обертанням, що дає     змогу втримати його на задній траєкторії, м’якшого відскоку у випадку невдалого кидка, сповільнення польоту м’яча.
   Навчання слід починати з  техніки кидка однією      рукою від плеча з близької відстані, потім – із середньої та далекої. Пальці широко розчепірені, рука з м’ячем має розташовуватися перпендикулярно підлозі. Однойменна нога, коліно, стегно та лікоть мають розташовуватися на одній лінії. Ліва рука збоку і дещо позаду підтримує м’яч. Під час кидка важливу роль відіграють вказівний і великий пальці. У точці прицілювання м’яч – на подушечках пальців однієї руки. Плече та передпліччя утворюють прямий кут. Потім м’яч виносять вгору, руку випрямляють, кисть виконує хльост, ніби то накриваючи м’яч.
   Імітаційні вправи для рук і кисті:
-      обертання м’яча за рахунок руху кисті;
-      підкидання м’яча на 0,5 – 1 м за рахунок хльосту кисті;
-      те саме в парах назустріч одне одному на відстані 1-2 м.
Далі вивчають кидки м’яча після ведення та подвійного кроку.
Важливим є навчання кидка м’яча з місця в стрибку.
Розпочинають навчання з «настрибування»: права нога попереду, крок лівою, приставити праву, стрибок угору, руку випрямити в лікті та виконати хльост кистю. Після опанування цієї рухової дії виконувати те саме з кидком м’яча.


     Удосконалювати техніку кидків можна    індивідуально після автопасу та в парах,
виконуючи серії кидків із різних точок.
Відстань до кошика необхідно збільшувати поступово, щоб не порушувати раціональну техніку виконання кидків.

       Вимоги під час виконання кидків:                
-      виконуй кидок швидко;
-      у вихідному положенні утримуй м’яч близько до тулуба;
-      спрямуй лікоть руки, що кидає, на кошик;
-      випускай м’яч через вказівний палець;
-      супроводжуй кидок рукою та кистю;
-      постійно утримуй погляд на меті;
-      цілком зосереджуйся на кидку;
-      стеж за м’якістю та невимушеністю дій;
-      зберігай рівновагу.

Використовуючи таку методику навчання техніки можна досягти високих результатів у технічній підготовці юних баскетболістів.



Немає коментарів:

Дописати коментар